CONVOCATÒRIA 2014 PER A AJUTS DEL PROGRAMA “LEADER” DE DESNVOLUPAMENT RURAL
En el DOGC núm. 6682 corresponent al dia 8 d'agost en curs es publica l'Ordre AAM/255/2014, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per a diversificació econòmica de les zones rurals en el marc de l'eix 4 Leader del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2077-2013, i es convoques els corresponents a l'any 2014.
Bàsicament les finalitats dels ajuts d'aquesta convocatòria van dirigits a:
Per aquesta convocatòria no són subvencionables les inversions dedicades a la millora dels processos de transformació i comercialització dels productes agraris, donat que hi ha altres línies d'ajut per aquests tipus d'inversions.
Concretament pel que a vins i caves fa referència la línia d'ajuts establerta és la que recull el RD 548/2013 que té per objectiu, únic i exclusiu, auxiliar les inversions destinades a millorar la producció, la comercialització i el desenvolupament de productes, processos i tecnologies, relacionades amb el sector vitivinícola. Aquesta línia d'ajuts és de l'ordre del 40% a fons perdut del valor de les inversions portades a terme.
L'objectiu fonamental d'aquesta línia d'ajuts no és altra que el de contribuir a la millora de la competitivitat de les empreses del sector. Les actuacions subvencionables comprenen, entre d'altres, l'obra civil, les instal·lacions i la maquinaria; així com millores en els processos de control de qualitat; implantació de protocols de seguretat alimentària, de gestió mediambiental i millores en els sistemes de gestió administrativa (hardware+software).
La primera tanda d'aprovació d'expedients gestionats a l'empara d'aquesta línia d'ajuts ha estat resolta i comunicada als interessats durant el passat mes de juliol pels Departament i/o Conselleries d'Agricultura de les diferents CCAA.
Complau informar que, una vegada més, Rius i Rius Assessors amb el seu experimentat equip d'enginyeria vitivinícola i de gestió, continua presentant un dels millors balanços del sector, tant pel número d'expedients cursats, com per l'alt percentatge d'aprovacions aconseguides (100% en aquesta convocatòria).
Estem convençuts que es tracta d'una molt bona oportunitat per a tots aquells cellers i caves que tinguin previstes inversions en el període 2014-2018, així com que la correcta elecció d'especialistes qualificats per a l'estudi i tramitació de les peticions que es formulin, n'és la primera garantía d'èxit.
Restem, com sempre, a disposició del sector per atendre qualsevol detall o informació complementària que, en relació al que queda apuntat, pogués ser del seu interès.